Deze supplementen moet jij nemen voor snelle spiergroei

  • Geplaatst op
  • Door Alexander Prins
  • 0
Deze supplementen moet jij nemen voor snelle spiergroei

Wil jij sneller groeien dan je vrienden? Met deze supplementen ben je iedereen een stapje voor!

Tijdens het trainen van je spieren beweeg je je lichaam naar prestaties waar het nog niet eerder is geweest. De structuur van je routine verandert, de gewichten worden verhoogt evenals de intensiteit van de training. Wij begrijpen dat je om spieren te laten groeien een stimulans moet creëren die je uitdaagt, waardoor de spiervezels niet teniet gaan aan afbraak, wat helpt met herstel en groei stimuleert. Door je lichaam meer te belasten wordt het van groots belang de juiste voedingsmiddelen te eten en de juiste supplementen te nemen om herstel te stimuleren.

 

POPULAIRE SUPPLEMENTEN DIE BIJDRAGEN AAN SPIERTOENAME

Als de intensiteit van trainingen gaat toenemen met als doel groei van de spieren, denk dan na over de volgende supplementen bij je dieet:

 

EIWITTEN

Eiwit is essentieel voor eiwitsynthese, het proces waarbij de spieren groeien en zich aanpassen. Tijdens het sporten breken onze spiervezels af. Eiwit helpt het lichaam om deze spiervezels snel te herstellen, en herstel tijden te verbeteren. Eiwitten worden ook snel geabsorbeerd en verteerd waardoor het perfect is voor een post-workout maaltijd.

 

INSTANT BCAA

Instant BCAA’s zijn “instantised” vertakte keten aminozuren, de aminozuren leucine, isoleucine en valine. De BCAA’s worden verondersteld om te helpen in het proces van eiwitsynthese, evenals het verminderen van spierpijn en afbraak, waardoor het de perfecte aanvulling is tijdens intense spieropbouwende trainingen.

 

CREATINE

Creatine is een van de meest prestatie verhogende supplementen beschikbaar. De positieve effecten van Creatine in verband met toenemende groei, kracht en prestaties zijn onbetwistbaar. Dit supplement helpt bij toename van het het synthetiseren van ATP, een directe energie bron van het lichaam, zodat je op een hoger niveau, langer kunt trainen, perfect voor explosieve sporten zoals rugby, crossfit en gewichtheffen.

 

HMB

HMB is een metaboliet van het aminozuur leucine (een product gemaakt wanneer leucine wordt gemetaboliseerd in het lichaam). HMB is aangetoond voor het helpen om spierweefsel op te bouwen door mee te werken aan de eiwitsynthese, evenals het helpen om spierafbraak te verminderen.

 

ZMA

ZMA is een supplement met zink, magnesium en vitamine B6 en biedt een uitkomst bij het verhogen van de natuurlijke hormoonspiegels, spierkracht en zorgt voor een betere nachtrust, helpt het immuunsysteem en ondersteunt het herstel. Bij het verhogen van de training intensiteit. Aanvulling met ZMA kan helpen bij herstel en de kwaliteit van slapen.

 

KOOLHYDRATEN

Naast de 5 voedingssupplementen hierboven aangegeven is het belangrijk om de rol van koolhydraten ook te bespreken. Het wordt over het algemeen aangenomen dat directe koolhydraten innemen na de training het transport van voedingsstoffen kan beïnvloeden naar de spieren, wanneer deze het meest nodig zijn. Koolhydraten, en het opbouwen van een extra voorraad aan calorieën (waarbij je lichaam minder calorieën verbruikt dan het binnenkrijgt) is ook belangrijk voor de grootte van je winst. Bij buitensporig hard trainen kun je ook profiteren van koolhydraat houdende supplementen aangezien zij een snelle en gemakkelijke manier zijn om een aanzienlijke verhoging van de calorie-inname te krijgen zonder een berg van voedsel te eten. 

 

Welke supplement gebruik jij om je spieren snel te laten groeien? Laat het weten in de comments!



Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.